על תוכניות מכר צבעוניות ועל דירה לדוגמא

תוכניות מכר צבעוניות, הפלייר של הדירה מהקבלן, או דירה לדוגמא מפתה ומקסימה, הם חלק מהמלכודות שטומנים לנו באתר הבניה. אבל כדי שלא ליפול למלכודות, חשוב לבצע מספר בדיקות כדי לוודא שאנחנו מקבלים את מה שאנחנו קונים. עשר הדברות לקריאת ברושור של קבלן

מאת רוית יריב, אדריכלית רשויה ומעצבת פנים, מרצה בכירה בבית הספר לעיצוב אולטימה - געש

דירה לדוגמא יכולה לרמות

פתחנו בבוקר את העיתון וגילנו פרויקט בניה חדש: גבעות הברושים בקדמת ים.... הנוף מתואר מדהים, תמונות של ארץ פתוחה ואופק רחב, הרבה ירוק ופה ושם הצצה לים, חורש או שמורת טבע. הדירה בהדמיה יפה, מוארת ורחבה, התוכניות הצבעוניות קורצות והמילים - פיתוח מלא, לובי משיש, מעלית חכמה, מטבח עץ מלא מהדהדות בראשנו. אנחנו אפילו הולכים לבקר בדירה לדוגמא.

פה כבר נעתקת נשימתנו, הדירה בהירה ויפה, מודרנית וחמימה, אם נעצום עיניים כבר נראה עצמנו קמים בבוקר עם כוס קפה במרפסת מול הנוף, הילדים ספונים בחדר המשפחה, ואנחנו באידיליה...

אז בואו נעצור רגע, ננשום עמוק ונבדוק את עשרת האשליות שמתחבאות הן בהדמיות ובפרוספקטים של הדירה המיועדת והן בדירה לדוגמא...

תוכניות מכר צבעוניות מציגות רק יתרונות

  1. תוכניות מכר צבעוניות כוללות הדמיות. הדמיה מטבעה הינה פרספקטיבית ויוצרת הטעיה של העין, לעולם לא תהיה הדמיה של אזור המסדרון החשוך אלא תמיד של החלל הפתוח: סלון מטבח מרפסת וכו'. לכן אין להתייחס להדמיה אלא כהמלצה, ולבקש לראות "תוכנית אדריכלית עם מידות מלאות " רק מידות מלאות נותנות תמונה מלאהה ומציאותית של הדירה המוצעת.
  1. בקשו תוכניות וחתכים של הדירה.  גם אם הם "מקורבים למציאות " ואתם חותמים על אחוז שגיאות -  עדיין אפשר לבצע בדיקת גודל החלל האמיתי.
  1. תוכניות מכר צבעוניות המכילות אלמנטים של ריהוט מקנות אשליית גודל, חלק מהמתכננים משבצים ריהוט שאיננו בגודלו האמיתי אלא רק 85% מהגודל -  וכך חדר שמסומן כחדר שינה 300\300 ובו ארון, מיטה, שולחן כתיבה, שידה ועוד -  עדיין מצוייר כמרווח מאוד ונעים. האריחים על הרצפה מוגדרים שוב בגודל קטן מהמציאות וזאת שוב על מנת ליצור אשליה של חלל, מאוד מומלץ לקנות סרגל קנה מידה, שנמכר בכל חנות כלי כתיבה , ולמדוד.... מהו הגודל האמיתי של החדר, מה גודל הרהיטים האמיתיים, תשוו לגודל חלל מקביל בבית שלכם, ולגודל הריהוט שיש לכם בבית, תבדקו היטב האם בגודל האמור אתם יכולים להסתובב ליד המיטה והאם נשאר מקום לפתוח את הדלת ?
  1. בדקו היטב את גודל חדרי השירותים, את גודל ואורך האסלות המצוינות. האם החדר מותיר מקום לארונית? האם ניתן לעמוד לי השירותים ? בעיקר מומלץ לשים לב לגובהים בשירותים המותקנים כברירת מחדל תחת מדרגות ושיפועי גגות.
  1. בדקו היטב ברשימת האלמנטים המוצעים על ידי הקבלן, האם סוג הרצפה שיש בהדמיה תואם את הבחירות שלו ? אם לא כמה יעלה להחליף? הכוונה היא גם ההפרש בסכום הריצוף וגם מה תהיה עלות העבודה של הקבלן בריצוף שונה ?

ההבדל בין דירה לדוגמא לדירה שלכם

תוכניות מכר צבעוניות לצד דירה לדוגמא
  1. בדירה לדוגמא בידקו את כמות הריהוט בחדרים, האם בכל חדר שינה יש ארון ?
  2. מהם חומרי הגמר המשמשים להקמת דירה לדוגמא, האם הם הסטנדרט של הקבלן או תוספות, מהי עלות התוספות ? מהי עלות ההתקנה של הקבלן ? והאם החומרים האלה מתאימים לכם ? האם ניתן באמת לגדל 4 ילדים וחתול בבית עם רצפה \ ספות \ קירות לבנים ? מהו גודל הרהיטים בבית הזה מול הרהיטים שלכם? אל תתביישו לקחת מטר ולמדוד.
  3. בדקו את רמת האור בדירה לדוגמא ותשוו עם התוכניות ועם כיווני האוויר של הדירה בה אתם מתעניינים, האם האוויר זז ? האם הוא עומד ? האם החדר נינוח...
  4. בקשו תוכנית פיתוח סביבתית, בידקו את המרווח בין הבניינים, להיכן פונה המרפסת של השכן ( לא במקרה לחלון חדר השינה שלכם ?), את כיווני האוויר והרוח, בדקו היכן יש גני ילדים, גני משחקים, תחנות אוטובוס, בית ספר, מרכז מסחרי, מה הייעוד של השטח הפתוח ממול? אם יש ספק, לכו לעיריה, למחלקת תכנון עיר ובדקו, מה הייעוד של השטח, מה יוקם שם, רבים המקרים שלאחר קניית הנכס מתברר כי ממול יוקם בניין נוסף שמסתיר את הנוף.
  5. בדקו היטב זכויות נוספות בנכס, קניית חניה בטאבו, מחסנים בטאבו, זכויות גג וכדומה.

 

זיכרו, תוכניות בניה צבעוניות וגם דירה לדוגמא אינן מספיקות. אם לאחר בדיקת כל הסעיפים הללו הדירה עדיין עונה על צרכיכם, והיא עדיין יפה בעיניכם, תתחדשו כי אין כמו ריח של התחלה חדשה.....

שאלות נוספות לרוית יריב ניתן להציג באמצעות מייל זה: ravyariv@netvision.net.il

מכרז ריביות משכנתא

מכרז משכנתא חדשה או מיחזור בסיוע יועץ מקצועי

מחשבון משכנתא

המדריך לקניית הדירה

מדריך שיפוצים

חוזה שכירות דירה

ריבית משכנתא ומחיר הדירה

כונס נכסים

מחפשים מציאות באמריקה

מעבר דירה

דירה לדוגמא - התרשמות נכונה

התרשמות נכונה מדירה ריקה

מתמודדים עם קריסת הקבלן

אורזים נכון

עיצות חשובות למשקיע המתחיל

צמוד קרקע: מדירת גן ועד קיבוץ

איך לקנות בשוק הנוכחי

נלחמים בהפקעת המגרש

כשדלת הממ"ד בולטת

חלוקת דירות

בני כמה הרוכשים?

מטרד ושמו בית ספר

ביטוח משכנתא

המחירים בצפון - אחרי המלחמה

עיצות משפטיות לפני החתימה

פנג שוואי בחדר השינה

הצבעים על פי הפנג שוואי

עוד מידע חשוב על משכנתאות

ריבית המשכנתא - מוכרת למס

האנרגיות שמסביב לבית

רוח ומים בבית

איך אוכלים את הסנדוויץ'?

הישראלים לא עוזבים את העיר

מיחזור משכנתא

על מה להתעקש לפני המשכנתה

ריצוף מחדש או הדבקה

המפרט: לדעת לפני החתימה

הבלוק מול הגבס

קרמיקה, פרקט או "המדה"

סוס טרויאני בחצר האחורית

כמה עולה דירת 3 חדרים?

האם הגיע הזמן לרכוש דירה?

תמ"א 38

הובלות

העלות של משכנתא ארוכה

כמה חסך לנו ביטול מס הבולים

המדריך למכירת הדירה

מדריך בקרת מבנים