ביטול מס בולים  והחסכון לנוטלי משכנתאות

אם אכן יבוטל המס מראשית 2005, זו תהיה הטבה של אלפי שקלים לנוטלי משכנתאות גבוהות, ולתקופה ארוכה

שר האוצר בינימין נתניהו הציג ב- 14 בנובמבר תקנות לביטול הדרגתי של מס הבולים, עד שנת 2008. בין הסעיפים שמוצע לבטל מיידית, כבר בינואר 2005, נמצא גם המס על נוטלי המשכנתאות. מדובר על מס חד פעמי, המוטל על נוטלי המשכנתאות עם החתימה על החוזה ויכול להגיע לאלפי שקלים. המס עומד על 4 עשיריות האחוז מזרם התשלומים. כלומר, מגובה תשלום חודשי, כפול מספר התשלומים (בחודשים).

גדל עם ההלוואה ועם תקופת ההחזר

כך, כפועל יוצא, ככל שגובה המשכנתה שאתם נוטלים גדל, בהתאם גדל גם מס הבולים. אבל, אם שני לווים מבקשים את אותו הסכום, אזי זה שמבקש לפרוס את ההלוואה לתקופה ארוכה יותר, מכיוון שתקציבו קטן יותר, נענש פעמיים. ראשית, על תקופת הלוואה גדולה יותר, סך הכל תשלום הרבית גבוה יותר. שנית, גם מס הבולים שהוא ישלם יהיה גבוה יותר, בשל שיטת חישוב מעוותת. הנה דוגמה מספרית:
שתי משפחות נטלו מהבנק הלוואה לרכישת בית בגובה של 500 אלף שקל וברבית של 5%. אלא שמשפחה אחת החליטה להחזיר את המשכנתה תוך 15 שנה והמשפחה השניה, בחרה במסלול של 25 שנה. המשפחה הראשונה, שתשלם החזר חודשי של 3953 שקלים, תחוייב במס בולים של 2846 שקלים. המשפחה השניה, שתשלם החזר חודשי של 2923 שקלים, תחוייב במס בולים של 3506 שקלים. מי שכבר נטל משכנתה, לא יוכל לדרוש את החזר מס הבולים. מי שעומד לקחת הלוואה בזמן הקרוב, עומד בפני דילמה אם להמתין ל- 1 בינואר או לא. לחישוב מס בולים, כנסו למחשבון באתר הדוגמה מראה כי ביטולו יחסוך לרוב הלווים אלפי שקלים בודדים - לרוב פחות מאלף דולר, סכום שאין לזלזל בו, אבל במהלך המתנה של חודש יכולים לקרוא הרבה דברים. למשל עליית ברבית או בשער הדולר, שייקרו את הדירה ביותר מגובה החסכון. מה גם, שהתקנה טרם אושרה, כך שאין ודאות שהמס יבוטל. בנוסף, אם אתם נחשבים לזכאי משרד השיכון לסיוע בהלוואה, יש לכם דוקא סיבה לשקול רכישת דירה עד סוף השנה. זאת, לפני שתנאי הזכאות מורעים עוד יותר. עם זאת, מרבית הרוכשים כבר היום לא נהנים מהזכאות. אם אתם דורשים מימון גבוה במיוחד, יש לכם מה להרוויח. למשל, אם תקחו הלוואה של 700 אלף שקל, לתקופה של 32 שנה, מדובר במס של 5400 שקל, ואת הכסף אפשר לנצל למשל לקניית אבזור למטבח. זאת, כמובן בהנחה שאינכם מודאגים משינוי בשער הדולר או רבית המשכנתאות. מי שרוכש דירה מקבלן, שם המחירים נקובים בשקלים, מחוסן לפחות מהשינויים בשער הדולר. אם הוא אינו חושש לאבד את הדירה לקונה אחר, כדאי לו להמתין. מי שמשוכנע שרבית המשכנתאות לא תעלה: ככלל, הצעת הבנקים למשכנתה תקפה למשך 10 ימים ולעתים יותר. כלומר, אם תקחו הצעה באמצע דצמבר, אתם יכולים להיות רגועים ולחתום על העסקה כבר ב- 2005.

מכרז ריביות משכנתא

מכרז משכנתא חדשה או מיחזור בסיוע יועץ מקצועי

מחשבון משכנתא

המדריך לקניית הדירה

מדריך שיפוצים

חוזה שכירות דירה

ריבית משכנתא ומחיר הדירה

כונס נכסים

מחפשים מציאות באמריקה

מעבר דירה

דירה לדוגמא - התרשמות נכונה

התרשמות נכונה מדירה ריקה

מתמודדים עם קריסת הקבלן

אורזים נכון

עיצות חשובות למשקיע המתחיל

צמוד קרקע: מדירת גן ועד קיבוץ

איך לקנות בשוק הנוכחי

נלחמים בהפקעת המגרש

כשדלת הממ"ד בולטת

חלוקת דירות

בני כמה הרוכשים?

מטרד ושמו בית ספר

ביטוח משכנתא

המחירים בצפון - אחרי המלחמה

עיצות משפטיות לפני החתימה

פנג שוואי בחדר השינה

הצבעים על פי הפנג שוואי

עוד מידע חשוב על משכנתאות

ריבית המשכנתא - מוכרת למס

האנרגיות שמסביב לבית

רוח ומים בבית

איך אוכלים את הסנדוויץ'?

הישראלים לא עוזבים את העיר

מיחזור משכנתא

על מה להתעקש לפני המשכנתה

ריצוף מחדש או הדבקה

המפרט: לדעת לפני החתימה

הבלוק מול הגבס

קרמיקה, פרקט או "המדה"

סוס טרויאני בחצר האחורית

כמה עולה דירת 3 חדרים?

האם הגיע הזמן לרכוש דירה?

תמ"א 38

הובלות

העלות של משכנתא ארוכה

כמה חסך לנו ביטול מס הבולים

המדריך למכירת הדירה

מדריך בקרת מבנים