חישוב שטח דירה מקבלן - חישוב שטח דירה לפי חוק המכר

חישוב שטח דירה לפי חוק המכר הוא אחד המוקשים המסתתרים בחוזה ובמפרט הדירה.מטראז', ההבדל בין גודל דירה נטו וברוטו, המטבח, הריצוף, הצפיפות בקומה ואפילו גודל המעלית, הן רק חלק מהדוגמאות שיבהירו למה חשוב במיוחד לשבת על המפרט המצורף לחוזה המכר של הדירה, לפני החתימה

לחוזה הרכישה מצורף מפרט - לפי חוק המכר (דירות),תשל"ג - 1973 . נספח זה מתאר לפרטי פרטים את הנכס, החל ממספר הקומות בבניין, תיאורם של מתקנים שונים בבניין ובסביבתו ועד לסוג הדלתות בדירה. בשנת 2008 בוצע תיקון למפרט בהנחיית שר השיכון והוא כיום מפורט יותר ולמעשה מחייב את הקבלן או חברת הבנייה לעמוד בעקרונותיו.

חישוב שטח דירה לפי חוק המכר

חישוב שטח דירה מקבלן - חישוב שטח דירה לפי חוק המכרחישוב שטח דירה מקבלן - חישוב שטח דירה לפי חוק המכרכך, אחד הנושאים החשובים ביותר שבהם עשה התיקון סדר הוא הנושא הרגיש של חישוב שטח דירה מקבלן. רוכשי הדירות הולכים לאיבוד מול שטח הדירה המופיע בחוזה - הם לא יודעים ממש מה מייצג אותו מספר מטרים רבועים המופיע בחוזה. בדירות יד שניה ברוב המקרים כאשר תבדקו את שטח הדירה בטאבו, בעיריה ואצל המוכר - שמציג לכם את חוזה המכר המקורי, תגלו 3 מספרים שונים, זאת בשל שיטות חישוב שונות של שטח הדירה - שההבדלים ביניהם נובעים מהשאלה אילו שטחים ציבוריים יש לכלול במסגרת שטח הדירה. הגישה שאומצה במשרד השיכון ומחייבת את הקבלנים כיום קובעת כי שטח הדירה שיופיע בחוזה יהיה השטח התחום בין הקירות החיצוניים של הדירה (כולל שטח הקירות אגב, כלומר המדידה היא מהחלק החיצוני של הקירות). השטח לא כולל את מרפסת השמש, את המחסון, החניה ובודאי שלא את חלקה של הדירה בשטח הציבורי של הבית המשותף. את כל אלה אגב, מחוייב הקבלן לפרט גם כן בסעיף המיועד לכך במפרט.

רמת הגימור של המטבח

המפרטים הללו מתארים את תווי פניה של דירתכם הנכספת. אלה מכם שאינם בקיאים במושגים טכניים הקשורים לתחום התכנון והבנייה יתקשו לתרגם את השורות הכתובות לתמונה ויזואלית.

הקושי שבתרגום המפרטים לתמונה ויזואלית על ידכם,הקונים,עלולה לגרום לכם עגמת נפש עם קבלת הדירה לחזקתכם. אתם עלולים לצייר בדמיונכם תמונה שונה מזו המופיעה במפרט והפער שבין שתיהן הוא שעלול ליצור את האכזבה.

מצ"ב דוגמא נפוצה לכשל בקריאת המפרט: המטבח - בפרוספקט הצבעוני שתקבלו מהקבלן יוצגו חברות מוכרות ואיכותיות, מתחום המטבחים, כספקיות המטבחים בפרוייקט. לעיתים, במפרט המחייב (עליו דיברנו בפסקה הקודמת) יופיעו מספר שורות לאקוניות המתארות את אורך המטבח,סוג החומר ממנו בנויים הארונות וסוג החומר המצפה את החזיתות.

קיימת סבירות גבוהה שגם במטבח ברמת גימור נמוכה שלרוב לא יוצג באולמות המעוצבים של חברות המטבחים הללו. הדגם,אותו אתם אמורים לקבל, הינו דגם "ייחודי" שיוביל אתכם לשדרוג המטבח שקיבלתם. שדרוג שיעשה לפני חתימת החוזה יחסוך לכם כמובן הרבה כאב ראש וגם אלפי שקלים.

המטבח הוא רק דוגמא,חוסר הבנה וחוסר תשומת לב מספקת לשורות לאקוניות במפרט עלולות לנתב אתכם להוצאות כספיות כבדות, בלתי מתוכננות מבחינתכם, גם בתחומי הריצוף,החיפוי,הכלים הסניטריים,הסרת או הזזת מחיצות או נקודות חשמל ותאורה וכו'.

היבט נוסף הינו התכנון הפנימי. תכנון פנימי שנעשה באופן "כללי" לכל דיירי הבניין ישמש גם אתכם באופן "כללי", וכך תמצאו את עצמכם,במעמד חנוכת הבית,רצים ל"טמבוריה" השכונתית ורוכשים כבל מאריך שיתגלגל לנצח על רצפת דירתכם החדשה על מנת להעביר נקודת חשמל למקום שהייתם בטוחים שיאובזר בשכזאת מפני שהמוכר הבטיח "המון נקודות חשמל" (וממש לא חשוב מספרן מפני שנקודת חשמל שלא יועדה באופן פרטני מראש,במרבית המקרים,מיותרת או שמיקומה לוקה בחסר).

מפרט הדירה

אבל, לצד הבלבול, טופס המפרט החדש יכול לתת לכם תמונה מצויינת על הדירה. אתם לא חייבים לבצע חישוב שטח דירה לפי חוק המכר בעצמכם. אפשר גם להעביר את הטופס לעיונו של איש מקצוע - מעצב, או קבלן שיפוצים שיוכל לחוות דעה בנוגע לרמת הגימור. בטופס מחוייב הקבלן לפרט את תיאור המבנה, כולל פירוט הקומות - אילו דירות בכל קומה, מספר מעליות, כולל מספר הנושאים המותר, חומרי הבניה, פירוט של החלונות והדלתות, מפרט של הארונות - הציפויים שייעשה בהם שימוש וכו'. זה יכול לעזור לקבל תמונה ובנוסף, יכול לשמש עבורכם כהוכחה בהמשך - האם הקבלן עמד בהתחיבויותיו או שלא.

מכרז ריביות משכנתא

מכרז משכנתא חדשה או מיחזור בסיוע יועץ מקצועי

מחשבון משכנתא

המדריך לקניית הדירה

מדריך שיפוצים

חוזה שכירות דירה

ריבית משכנתא ומחיר הדירה

כונס נכסים

מחפשים מציאות באמריקה

מעבר דירה

דירה לדוגמא - התרשמות נכונה

התרשמות נכונה מדירה ריקה

מתמודדים עם קריסת הקבלן

אורזים נכון

עיצות חשובות למשקיע המתחיל

צמוד קרקע: מדירת גן ועד קיבוץ

איך לקנות בשוק הנוכחי

נלחמים בהפקעת המגרש

כשדלת הממ"ד בולטת

חלוקת דירות

בני כמה הרוכשים?

מטרד ושמו בית ספר

ביטוח משכנתא

המחירים בצפון - אחרי המלחמה

עיצות משפטיות לפני החתימה

פנג שוואי בחדר השינה

הצבעים על פי הפנג שוואי

עוד מידע חשוב על משכנתאות

ריבית המשכנתא - מוכרת למס

האנרגיות שמסביב לבית

רוח ומים בבית

איך אוכלים את הסנדוויץ'?

הישראלים לא עוזבים את העיר

מיחזור משכנתא

על מה להתעקש לפני המשכנתה

ריצוף מחדש או הדבקה

המפרט: לדעת לפני החתימה

הבלוק מול הגבס

קרמיקה, פרקט או "המדה"

סוס טרויאני בחצר האחורית

כמה עולה דירת 3 חדרים?

האם הגיע הזמן לרכוש דירה?

תמ"א 38

הובלות

העלות של משכנתא ארוכה

כמה חסך לנו ביטול מס הבולים

המדריך למכירת הדירה

מדריך בקרת מבנים