לפרטים ולרכישת המדריך חזרה לעמוד הבית
לוחות כתוב לנו ארכיון TheMarker פורום מדור משפטי המדריך הטבות והנחות עמוד הבית

חיפוש דירות בשנת 2010 עודכן במארס  2010

מצד אחד, נפילת הדולר והריבית הנמוכה על המשכנתאות, הופכים התקופה הנוכחית למצויינת לחיפוש דירה אטרקטיבית. מצד שני, הסערה בשווקים והחשש מהמיתון, מגדיל את הסיכון ואת החשש מירידות מחירים בהמשך. כללי הזהב לפני שניגשים למסע חיפוש דירות. מתוך "לרכוש דירה בלי להיפגע - מהדורת 2010"

הקפדה על ערבויות חוק המכר דירות

ערבות חוק מכר: הנפגעים הכבדים מקריסת חפציבה, לפני יותר משנה, היו אלה שהסכימו לקבל הנחה בתמורה לויתור על הערבות הבנקאית. זו כמובן שגיאה גסה. יש לוודא מיהו הבנק המלווה את הפרויקט ומהו חשבון הבנק של הפרויקט ולהסב את התשלום רק לטובת אותו חשבון.

בוחרים בשקל על פני הדולר

רכישת דירות חדשות מתבצעות כבר מספר שנים בשקלים. גם שוק היד שניה יישר בשנה האחרונה קו והוא מדבר היום במטבע הישראלי. גם מרבית הדירות המוצעות בעיתונים וברשת - של דירות יד שניה ובוודאי של דירות חדשות , הן במחיר שיקלי.אם המוכר נוקב במחיר בדולרים, תרגמו את הסכום לשקלים וקבעו את הסכום גם בחוזה. במיוחד היום, כאשר שער הדולר נמוך יחסית, זינוק בשערו, תעלה לכם עשרות ומאות אלפי שקלים, אם לא תגנו על עצמכם בחוזה.

מלכודת הערכת שמאי מקרקעין מטעם הבנק

המתינו להערכת שמאי מקרקעין שנשלח מטעם הבנק, לפני שתחתמו על החוזה (אבל אתם תממנו אותו): לעתים, כפי שקרה בחודשים הראשונים של 2008, מתרחשת תופעה של פער מדאיג בין מחיר הדירה שנקבע בחוזה, לבין הערכת השמאי – אשר הבנק מסתמך על דעתו, לצורך מתן ההלוואה. בשל הפער, אתם עלולים לגלות שיש פער של עשרות אלפי שקלים בין ההלוואה שאתם מזדקקים לה, לבין מה שהבנק מוכן לשלם.

אל תחנקו את עצמכם

גם בשל הערכת השמאי, השנה אפילו יותר מתמיד, חשוב שלא לרכוש דירה בקצה גבול היכולת הכלכלית שלכם. תשאירו מרווח – להערכת השמאי, למימון שיפוצים, למעט קניות של אביזרי חשמל - אולי אפילו הפלזמה שאתם חולמים עליה כבר זמן רב.

החזר חודשי - עד 25% מהכנסתכם הפנויה

מומלץ שהמשכנתא לא תהיה גבוהה משליש מהכנסתכם הפנויה. בחוסר הודאות של השוק, ואולי לפני מיתון עולמי שעלול לפגוע גם בהכנסתנו, מומלץ לקחת מרווח בטחון נוסף – קחו משכנתא שאינה גבוה מ- 25% מהכנסתכם הפנויה. קחו בחשבון גם ביטוח משכנתא, שיכולה להוסיף לעתים עוד 10% לגובה ההחזר החודשי.

מס רכישה: המסלול המוזל לעתים יקר יותר..

כאן דווקא הוטב מצבם של הרוכשים ויש פטור מלא לרוכש דירה יחידה, שמחירה עד 1.084 מיליון שקלים. מי שזכאי להנחה – עולים, נכים וכו' – צריכים לבדוק האם המסלול הרגיל אינו זול יותר מהמסלול ה"מוזל" עבורם..

עורך דין מקרקעין - שמייצג רק אתכם!

על תתפשרו על עורך הדין: גם אם המוכר ימליץ לכם לעשות שימוש בעורך הדין שלו ולחסוך, אתם חייבים נציג מטעמכם שידאג לאינטרס שלכם וימנע מכם ליפול למלכודות. כמובן שמיותר לציין כי חובה לבחור בעורך דין המתמחה בדיני מקרקעין ונדל"ן ולא את עורך הדין הפנוי, או אחיה של גיסתכם שיעשה לכם מחיר..

קבוצת רכישה - האם באמת מוזיל?

האופנה של השנתיים האחרונות היא הצטרפות לקבוצות רכישה. שימו לב, עם זאת - רשויות המס החלו לשים דגש על הנושא ובכל מקרה - יש להבין שאתם קונים קרקע ולמעשה אתם הופכים להיות הקבלן האחראי על הפרויקט. האם אתם בנויים לזה והאם תחסכו? מומלץ לפנות לקריאה נוספת על קבוצות רכישה.

חיפוש דירות - כמבחן חשוב

חיפוש דירה הוא לא חלטורה. בכל זאת, אתם עומדים לרשום את הצ'ק הגדול שנתתם מימיכם. לכן, עשו עבודת הכנה: לימדו על השכונה, בקרו בה בשעות שונות של היום כדי לראות למשל כמה קשה לצאת ממנה בבוקר לעבודה או כמה היא רועשת בשעות הלילה. העריכו מה גודל הדירה הנחוץ לכם, קיראו חומר רקע ואל תמהרו. בהצלחה!

 
לקבלת פרטים נוספים ולרכישת המדריך "לרכוש דירה בלי להיפגע" במחיר מיוחד - לחצו כאן
חזרה לשער המאמרים

מכרז ריביות משכנתא

מכרז משכנתא חדשה או מיחזור בסיוע יועץ מקצועי

מחשבון משכנתא

המדריך לקניית הדירה

מדריך שיפוצים

חוזה שכירות דירה

ריבית משכנתא ומחיר הדירה

כונס נכסים

מחפשים מציאות באמריקה

מעבר דירה

דירה לדוגמא - התרשמות נכונה

התרשמות נכונה מדירה ריקה

מתמודדים עם קריסת הקבלן

אורזים נכון

עיצות חשובות למשקיע המתחיל

צמוד קרקע: מדירת גן ועד קיבוץ

איך לקנות בשוק הנוכחי

נלחמים בהפקעת המגרש

כשדלת הממ"ד בולטת

חלוקת דירות

בני כמה הרוכשים?

מטרד ושמו בית ספר

ביטוח משכנתא

המחירים בצפון - אחרי המלחמה

עיצות משפטיות לפני החתימה

פנג שוואי בחדר השינה

הצבעים על פי הפנג שוואי

עוד מידע חשוב על משכנתאות

ריבית המשכנתא - מוכרת למס

האנרגיות שמסביב לבית

רוח ומים בבית

איך אוכלים את הסנדוויץ'?

הישראלים לא עוזבים את העיר

מיחזור משכנתא

על מה להתעקש לפני המשכנתה

ריצוף מחדש או הדבקה

המפרט: לדעת לפני החתימה

הבלוק מול הגבס

קרמיקה, פרקט או "המדה"

סוס טרויאני בחצר האחורית

כמה עולה דירת 3 חדרים?

האם הגיע הזמן לרכוש דירה?

תמ"א 38

הובלות

העלות של משכנתא ארוכה

כמה חסך לנו ביטול מס הבולים

המדריך למכירת הדירה

מדריך בקרת מבנים

אודות & תודות | כתוב לנו | פרסם באתר | הרשמה למבצעים | לקניית המדריך לרכישת דירה |