איך קונים דירה ונשארים בחיים

מצד אחד, הריבית הנמוכה על המשכנתאות, הופכים התקופה הנוכחית למצויינת לחיפוש דירה אטרקטיבית. מצד שני, עליות המחירים הרצופות, מגדילות את החשש מירידת מחירים עתידית. אם בכל זאת, גם אתם החלטתם שהגיע הזמן לקנות דירה, הנה כמה כללי אצבע שחשוב להקפיד עליהם במיוחד כדי להבין איך לקנות דירה בישראל. מתוך "לרכוש דירה בלי להיפגע"

הקפדה על ערבויות חוק המכר דירות

ערבות חוק מכר: אולי לא כולכם זוכרים את קריסת חפציבה, אי שם בשנת 2007, אבל מאות מנפגעי הפרשה עדיין מסתובבים בינינו - רבים מהם כאלו שהתפתו לקבל הנחה בתמורה לויתור על הערבות הבנקאית. זו כמובן שגיאה גסה. יש לוודא מיהו הבנק המלווה את הפרויקט ומהו חשבון הבנק של הפרויקט ולהסב את התשלום רק לטובת אותו חשבון.

איך קונים דירה ומסתדרים עם הערכת שמאי מקרקעין מטעם הבנק

איך קונים דירה - הדרכההמתינו להערכת שמאי מקרקעין שנשלח מטעם הבנק, לפני שתחתמו על החוזה (אומנם הבנק שולח, אבל כמובן שאתם משלמים..): לעתים, בעיקר כאשר המחירים במגמת עליה, השמאי מפגר אחרי השוק, ואז עלול להווצר פער מדאיג בין מחיר הדירה שנקבע בחוזה, לבין הערכת השמאי – אשר הבנק מסתמך על דעתו, לצורך מתן ההלוואה. הפער יכול להביא לכך שהמשכנתא שמוכן לתת הבנק, נמוכה בעשרות אלפים שקלים מהסכום שאתה זקוקים לו ולכן כדאי לדעת את המספרים, לפני החתימה.

איך לקנות דירה? אל תחנקו את עצמכם

גם בשל הערכת השמאי, חשוב שלא לרכוש דירה בקצה גבול היכולת הכלכלית שלכם. תשאירו מרווח – להערכת השמאי, למימון שיפוצים, לקניות של אביזרי חשמל, רהיטים ועוד הוצאות שיצוצו.

החזר חודשי - עד 25% מהכנסתכם הפנויה

איך קונים דירה? לרוב בעזרת משכנתא. מומלץ שהמשכנתא לא תהיה גבוהה משליש מהכנסתכם הפנויה. בחוסר הודאות של השוק, ואולי במצב של חוסר בטחון תעסוקתי, מומלץ לקחת מרווח בטחון נוסף – קחו משכנתא שאינה גבוה מ- 25% מהכנסתכם הפנויה. קחו בחשבון גם ביטוח משכנתא, שיכולה להוסיף לעתים עוד 10% לגובה ההחזר החודשי. גם מסלולי המשכנתא כיום מגוונים יותר ולעתים כדאי אפילו לשלב בין מספר מסלולים. בכל מקרה, כדאי לבדוק מספר חלופות ואולי להעזר אפילו בחברת ייעוץ משכנתאות. אנחנו מציעים כאן טופס שמאפשר לכם להרשם לקבל ליווי ובדיקת הצעות שונות - להרשמה לחצו כאן

מס רכישה: המסלול המוזל לעתים יקר יותר..

כל מי שתשאלו איך קונים דירה, יגיד לכם שחשוב מאוד לבדוק איזו הפתעה ממתינה לכם במס רכישה. כאן דווקא הוטב מצבם של הרוכשים ויש פטור מלא לרוכש דירה יחידה, שמחירה עד כ-1.57 מיליון שקלים, נכון לרגע כתיבת שורות אלה. מי שזכאי להנחה – עולים, נכים וכו' – צריכים לבדוק האם המסלול הרגיל אינו זול יותר מהמסלול ה"מוזל" עבורם. בכל מקרה, מומלץ לבדוק את מחשבון מס רכישה

מחיר מטרה - או מחיר למשתכן

זוגות צעירים יכולים למצוא במספר אתרים ברחבי הארץ דירות במחיר זול יחסית למחירי השוק, במסגרת מכרזי מחיר מטרה או מחיר למשתכן - 2 שיטות דומות מאוד, כאשר מחיר מטרה, החדש יותר, נפוץ היום יותר. בשניהם, הרעיון הוא שהקבלנים מתחרים במכרז על המחיר הסופי הזול ביותר לרוכשים. הבעיה שהמבחר אינו גדול והמיקום לרוב אינו באיזורים המבוקשים ביותר. כדי למצוא באילו פרויקטים ניתן למצוא דירות מסוג זה, כנסו לאתר משרד השיכון - למתחם הסיוע בדיור. תוכלו באותה הזדמנות לחפש גם מכרזי שכירות מוגנת לטווח ארוך, שיצאו לדרך במספר ערים, אבל לא יהיו זמינים לפחות בשנתיים הקרובות.

עורך דין מקרקעין - שמייצג רק אתכם!

לא בטוחים איך קונים דירה? בטח לא באמצעות התפשרות על עורך הדין: גם אם המוכר ימליץ לכם לעשות שימוש בעורך הדין שלו ולחסוך, אתם חייבים נציג מטעמכם שידאג לאינטרס שלכם וימנע מכם ליפול למלכודות. כמובן שמיותר לציין כי חובה לבחור בעורך דין המתמחה בדיני מקרקעין ונדל"ן ולא את עורך הדין הפנוי, או אחיה של גיסתכם שיעשה לכם מחיר..

מכרז ריביות משכנתא

מכרז משכנתא חדשה או מיחזור בסיוע יועץ מקצועי

מחשבון משכנתא

המדריך לקניית הדירה

מדריך שיפוצים

חוזה שכירות דירה

ריבית משכנתא ומחיר הדירה

כונס נכסים

מחפשים מציאות באמריקה

מעבר דירה

דירה לדוגמא - התרשמות נכונה

התרשמות נכונה מדירה ריקה

מתמודדים עם קריסת הקבלן

אורזים נכון

עיצות חשובות למשקיע המתחיל

צמוד קרקע: מדירת גן ועד קיבוץ

איך לקנות בשוק הנוכחי

נלחמים בהפקעת המגרש

כשדלת הממ"ד בולטת

חלוקת דירות

בני כמה הרוכשים?

מטרד ושמו בית ספר

ביטוח משכנתא

המחירים בצפון - אחרי המלחמה

עיצות משפטיות לפני החתימה

פנג שוואי בחדר השינה

הצבעים על פי הפנג שוואי

עוד מידע חשוב על משכנתאות

ריבית המשכנתא - מוכרת למס

האנרגיות שמסביב לבית

רוח ומים בבית

איך אוכלים את הסנדוויץ'?

הישראלים לא עוזבים את העיר

מיחזור משכנתא

על מה להתעקש לפני המשכנתה

ריצוף מחדש או הדבקה

המפרט: לדעת לפני החתימה

הבלוק מול הגבס

קרמיקה, פרקט או "המדה"

סוס טרויאני בחצר האחורית

כמה עולה דירת 3 חדרים?

האם הגיע הזמן לרכוש דירה?

תמ"א 38

הובלות

העלות של משכנתא ארוכה

כמה חסך לנו ביטול מס הבולים

המדריך למכירת הדירה

מדריך בקרת מבנים